Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna vodárenská spoločnosť. A tá vodárenská spoločnosť mala na slovenskom trhu monopolné postavenie.
Teda skoro, ak nerátate to, že si môžete navŕtať vlastnú studňu s vodou, ktorá v danej oblasti nie je pitná.
No a tá vodárenská spoločnosť sa rozhodla vo svojej politike kvality uzatvárať len obojstranne výhodné dodávateľské zmluvy so svojim zákazníkmi.
Len akosi pozabudla napísať, že obomi stranami sa rozumie vodárenská spoločnosť a vodárenská spoločnosť.
Ako to vyzerá v praxi?
No jednoducho.
To si takto spotrebúvate vodu, vodomer sa vám točí, blíži sa deň odpočtu a vy čakáte a čakáte a nič sa nedeje.
A zrazu, kde sa vzala, tu sa vzala, v poštovej schránke sa objaví obálka s faktúrou a v nej suma za spotrebu symbolických 5 kubických metrov vody.
Si poviete ha, tak málo?
To som asi usporila, že?
Potom vám ale trkne, že to je fakt sprostosť a spomeniete si, že vlastne nik nebol aby si odpísal stav vodomeru a tak pátrate čo a ako.
Najskôr doma, či predsa len niekto s niekým o vode nehovoril a keďže fakt nik o ničom neviem, kontaktujete spomínanú spoločnosť.
Kúzelný starček u vašej milej vodárenskej spoločnosti sa vám obratom slušne ozve a upokojí vás, že zrejme prišlo k omylu, že sme asi neboli doma či ako a že určite niekto príde, lebo i tak sa plánuje dvíhať cena vodného a tak sa musí k tomu termínu urobiť definitívny odpočet, aby sa stará spotreba uzavrela za správne ceny.
Pokojne máme zaplatiť 5 kubíkov, zvyšok príde.
A tak naivne, ako to tak v rozprávkach býva, veríte, že sa všetko na dobré obráti a princ na bielom koni toho draka vážne zabije.
Za pár dní sa skutočne objaví pán so zoznamom a píše si skutočnú spotrebu.
Aj sa vcelku tešíte, že to budete mať tak nejako z krku.
A nastáva opäť čas čakania.
Týždeň, dva, tri, štyri ...
Človek už je na pomykove.
Ale piaty konečne príde vytúžená zásielka.
Ale čo to nevidí?
Vážený zákazník, dovoľujeme si vám oznámiť, že poplatky za našu drahocennú vodu sa vám z 0,8266 EUR zvýšia od 26.2. na 0,8964 EUR za kubík vody.
O tom sme samozrejme vedeli, takže to nás zas až tak nerozhodí.
A hrdinsky vybaľujeme i druhý list – faktúru.
A tu prichádzame k zaujímavému bodu, z ktorého sa nám idú očká vyočiť, hádajte sami ako nám vyfakturovali spotrebu, ktorú nik neprišiel odčítať.
Áno, správne, vyhrávate bonus v podobe vyššieho poplatku našim vydieračom.
Zvyšnú spotrebu za zimu naúčtovali ako spotrebu za marec a vyfakturovali už s novou cenou.
Možno si povedali, šak nejaké euríčko sem, euríčko tam, to si ani nevšimnú.
Niežeby ma nejaké tri, štyri eura zabili, ale keď to tak urobia v každej druhej domácnosti, to je slušný kšeft!
Nie?
A odozva, keď sa snažíte dopátrať u vašej milovanej vodárenskej spoločnosti pravdy?
Promptná ako minule?
Ale kdeže!
Dáme vám vedieť, posunuli sme to na prešetrenie na príslušné pracovisko.
A zavrela sa voda a rozprávky bol koniec.
Nerýmuje sa to síce, ale aj tak – dávajte si veľmi dobrý pozor, bo aj biely kôň na princovi môže mať riadneho draka.
Komentáre
tak to je pekne
Peťula,
aktívny brigádnik?
Ryba smrdí od hlavy ... )))) všade
Petula...
aktuálne, k veci,dobre spísané. Monopolné vodárenské